בדיקת צפיפות קרקע
אופטימל אינווסט
אופטימל אינווסט

בדיקת צפיפות קרקע – אופטימל אינווסט

בדיקת צפיפות קרקע או בדיקות ניטור לצפיפות הקרקע היא בדיקה חשובה שיש לבצע על כל קרקע למטרת אישור הקרקע לבנייה ולמטרות נוספות. קידוחי ניסיון אלה והבדיקות שמתבצעות במהלכם חייבות להיות מבוצעים על ידי יועץ קרקעות מוסמך ורק הוא יכול לאשר את הקרקע לבניה. בבדיקות הקרקע בודקים פרמטרים רבים של הקרקע וביניהם חדירות הקרקע, חוזק וגמישות, טיב האדמה, צפיפות השטח, בחינת הקרקע ביחס למשקל, בחינת גובה מי התהום, המליחות ועוד. הבדיקות נעשות בעזרת מכשור מתאים. הדגימות נלקחות מעומק האדמה ברבדים שונים ונלקחות למעבדה לאבחון הממצאים. כך ניתן להבין מה צורת הבנייה המומלצת על אותה אדמה. בדיקת כלונסאות ותצפית ניטור הם גם חלק מהתהליך. עומדים לרכוש קרקע? בררו עם אופטימל אינווסט איפה ניתן להשיג קרקעות מאושרות לבנייה במחירים הטובים ביותר בישראל.

“חשוב ביותר לפני כל רכישת קרקע לבצע בדיקת צפיפות קרקע” – אופטימל אינווסט

עוד בדיקות חוץ מאשר בדיקת צפיפות קרקע הנהוגות באתרים לפניי בנייה הן בדיקות חלחול, בדיקת כלונסאות, בדיקת ניטור ותצפית ועוד. בדיקות אלה חשובות למטרות שונות כמו הכנת הקרקע לבנייה מכיוון שיסודות הבניין מגיעים על פי רוב לעומק האדמה וחשוב לוודא שהשטח יציב וחזק מספיק, שאין זיהומים, שלא נפגעות תשתיות וכדומה. גם סוג האדמה, בין אם מדובר באדמה סלעית, הררית, חולית או בוצית, חשוב כדי להבין מה סוג וגודל המבנה שניתן להקים על אותה קרקע. מה קורה במידה וצפיפות הקרקע נוכה מדי לבנייה? במקרים אלה יש פתרון ‘דחיסת הקרקע’ שיש לבצע על מנת להעניק לקרקע יכולת לשאת את המבנה.

סוגי קידוחים לבדיקת צפיפות קרקע

ישנן כמה וכמה סוגי בדיקות וגם כמה וכמה סוגי קידוחים הנעזרים באמצעים שונים לביצוע הבדיקות. סוגי הקידוחים המקובלים הם קידוחי גלעין, קידוח STP, קידוחי ספירלה, קידוח בטונייט ופולימרים ועוד. בהתחלה מבוצעת דגימה קטנה של הקרקע על ידי קידוח. הדגימה נשלחת לפענוח במעבדה ולאחר התוצאות מחליטים מה עושים בשטח. זאת הסיבה שחשוב להבין הייטב בנושא ולא לחשוב שכל בדיקה היא סימן לאישור בנייה וכמובן שבדיקה חייבת להיות מבוצעת בכל מקרה על ידי גורם מוסמך. לשם כך דרושים ציוד, צוות מנוסה ויכולת לאשר בדיקה במהירות ללא עיכובים. כל קרקע נושאת ייעוד קרקע, סטטוס קרקע (האם היא מיועדת לבנייה, למסחר, לחקלאות וכדומה ) וכל הנתונים האלה יחד עם מיקום החלקה, גודלה ופרמטרים אחרים, קובעים את מחיר הקרקע. אבל אל תיבהלו אם הקרקע שאתם בוחנים עדיין לא עברה בדיקות ולא קיבלה אישורים. אין זה אומר שהיא לא תקינה אלא שלא בטוח עדיין שהיא תאושר אך המחיר שלה יהיה נמוך יותר בשלב זה בהתאם.

איך להחליט אם קרקע זו או אחרת שווה את ההשקעה

כפי שציינו בפיסקה הקודמת, להחלטה האם קרקע היא טובה להשקעה נלווים פרמטרים רבים החל ממיקום וגדול כמובן, דרך סטטוס על הנייר ומצבה הפיזי. בנוסף חשוב להבין למי שייכת הקרקע, האם יש תוכניות לקדם פרויקט בנייה במקום, האם הקרקע נמצאת סמוך לפרויקט קיים ועוד. לכל אלה יש להוסיף את תנאי המימון שמציעים לכם, פריסת התשלומים, תנאי הריבית ועוד. חשוב להבין מי הקבלן המבצע וכל פרט החל מהגדול ביותר ועד הקטן ביותר צריכים להילקח בחשבון. את כל אלה ועוד מבצעות עבורכם חברת יזמות הנדלן ותפקידכם להחליט איזו חברה מציגה לכם את ההצעה האטרקטיבית ביותר לפי הפרמטרים שציינו. ההמלצה שלנו: לבדוק הייטב את כל האותיות הקטנות ולא להתרשם מתמונה שהיא בסך הכל הדמיה וממספרים של חלקות שלא בטוח שהבנייה עליהן אושרה. בקשו מסמכים רשמיים מהעירייה וכדומה ורק כך תוכלו לוודא אישור בנייה תקף ותקין לפני שאתם חותמים על החוזה ורוכשים את הקרקע.

הסבלנות משתלמת – רכישת קרקע להשקעה בישראל – אופטימל אינווסט

חשוב לזכור: עסקת השקעה בקרקע נדלנית היא עסקה מורכבת שיכולה להתארך יותר זמן ממה שאתם חושבים. לפעמים הדברים לא תלויים בחברה היזמית ותלויה בגורמים גדולים יותר כמו שינוי בתוכניות מדיניות או עירוניות. יחד עם זאת חברה מקצוענית יודעת לסנן את הפרויקטים בעלי הסיכוי הנמוך ולבחור את הפרויקטים שכבר יצאו לדרך ויש וודאות גבוהה מאוד להשגת תשואה גבוהה ביותר מקרקע שעל פי רוב תיועד לבנייה. איך מוצאים חלקות אלה ואיך יודעים שהסיכוי גבוה? נעזרים בחברה שזו העבודה שלה והתפקיד שלה. אנו כאן לכל שאלה נוספת ונשמח להיפגש ולהציג בפניכם תוכנית מפורטת להשקעה בטוחה בקרקע להשקעה באזורי הביקוש של ישראל עוד היום! אל תהססו לשאול כל שאלה ורק לאחר שתהיו בטוחים, תוכלו להיכנס בראש שקט לפרויקט, תקבלו תשובות לגבי לוחות זמנים, מימון, ביצוע וכל אלמנט אחר הכרוך בהפיכת הקרקע לקרקע מניבה.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם עם פרטים נוספים.

למידע נוסף על בדיקת צפיפות קרקע, קרקע פרטית לרכישה, קרקע מאושרת לבנייה ונושאים דומים צרו קשר עם אופטימל אינווסט ונשמח לייעץ לכם לפני רכישה ולתת לכם טיפים נוספים שיעזרו לכם לחסוך זמן, כסף ועוגמת נפש שעלולים להיגרם לכם במידה ואין לכם ידע בתחום. עשו את הצעד להבטחת עתיד כלכלי ורוד יותר לכם ולמשפחתכם עוד היום. מצאו את אופציות ההשקעה המשתלמות ביותר בתחום הנדלן בישראל. קראו עוד מאמרים כמו זה ולמדו עוד תחום השקעות הנדלן בישראל באתר. להתראות ובהצלחה.

דילוג לתוכן